Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Buddha Bowl: maslová tekvica, marinovaný baklažán a syrová omáčka s hrubozrnnou horčicou

streda 1. novembra 2017

Buddha Bowl: maslová tekvica, marinovaný baklažán a syrová omáčka s hrubozrnnou horčicou

Plný balkón tekvíc si žiadal rázne kroky a podniknúť niečo v tejto oblasti. Rozumej, trochu ho odbremeniť a urobiť miesto (..čerstvým tekviciam 🤣 - to hádam nie!). Možno by sa mohlo zdať, že nie je až také ťažké pripraviť si chod, ktorý túto oranžovú krásku bude obsahovať. Áno, za predpokladu, že nemáte ťažký život foodbloggera, môžete si vybrať z nejakého obľúbeného, osvedčeného receptu, zosmoliť dohromady niekoľko ingrediencií a ísť si pískať. U mňa to až také jednoduché nie je. Vždy sa snažím vymyslieť niečo nové, kreatívne, čo tu ešte nebolo, prípadne použiť aspoň zlepšovák, obmenu. Zároveň ale musím myslieť na to, že v chladničke či v komore mi ležia potraviny, ktoré sa častokrát hlásia o slovo, pretože sa blíži ich doporučený dátum spotreby. No skúste vyhovieť všetkým takto stanoveným podmienkam bez toho, aby ste sa zapotili!
Neberte tieto riadky ako sťažnosť, naopak, blogovanie mám veľmi rada a patrí to medzi moje hobby. Možno až hraničiace s posadnutosťou. Ale pritrafia sa dni, kedy neoplývam inšpiráciou, trebárs nemám náladu, mám toho veľa v práci, bolí ma hlava, vonku je hnusne a vlastne, celý vesmír je proti. V týchto situáciách som rada, kedy zvládnem naplniť nejakú misku, aby som si ju mohla na druhý deň odniesť do roboty. Ale stane sa, že i napriek tomu, že som to vôbec nemala v úmysle, vypáli oveľa lepšie, než bolo plánované a predčí skromné očakávania. A bolo by škoda nepodeliť sa o výsledok so svetom 😊.
Takže, uvítacie fanfáry, prosím, predstavujem vám Buddha misku naplnenú pečenou maslovou tekvicou, milovaným avokádom vo forme ružičky, marinovaným baklažánom mamkinej výroby, hrsťou olív plnených lososovou pastou a to všetko preliate omáčkou z krémového syra a hrubozrnnej horčice s bielym vínom. Prosím, povedzte, že to znie lákavo. Pretože ja som takmer nemohla dospať druhého dňa, ako som sa tešila na moment, kedy sa do tejto lahodnosti budem môcť pustiť. Obsahuje všetko, čo zbožňujem! Škoricou ochutenú tekvicu, nejaký ten syr, avokádo, netradične spracovaný baklažán! Poctivé zastúpenie ako sacharidov, tak tukov a bielkovín a nesmú chýbať, samozrejme, nejaké vitamíny a minerály. Obed presne podľa môjho gusta. A dúfam, že sa zapáči aj vám minimálne tak, ako mne.
  • časť maslovej tekvice
  • trochu masla
  • štipku škorice a granulovaného cesnaku
  • ½ avokáda
  • 2-3 kopcovité PL zaváraného baklažánu (pravdepodobne bude v blízkej budúcnosti recept, do tej doby použite aj čerstvý a upečte ho 😊)
  • 8-10 zelených olív (plnených lososovou pastou)
  • Na omáčku:
    • 50-75 g krémového syra
    • 2-3 PL mlieka
    • 2 ČL hrubozrnnej horčice
    • štipku oregana a granulovaného cesnaku
    • soľ a korenie podľa chuti
Tekvicu rozložíme na plech s papierom na pečenie, ochutíme škoricou a cesnakom, obložíme maslom a dáme do rúry vyhriatej na 180 °C piecť na 10-15 minút, kým nie je mäkká. Potom ju preložíme do taniera, doplníme baklažánom, avokádom, olivami a prelejeme štedrou dávkou omáčky. 
Pripravíme ju nasledovne: do rajnice dáme krémový syr, zalejeme mliekom a varíme, kým sa syr nespustí.Ochutíme horčicou, oreganom, cesnakom, soľou a korením. Dobre premiešame a necháme prebublať. Hustotu kontrolujeme prilievaním mlieka. Keď je podľa našich predstáv, servírujeme! 








Buddha Bowls, čiže misky naplnené dobrotami prekypujúcimi nad ich okraj ako okrúhle bruško tohto duchovného, patria medzi pokrmy, po ktorých siaham najčastejšie. Sú variabilné, pretože si ich môžete prispôsobiť skutočne podľa vašich predstáv, naložiť do nich, čo máte po ruke, je sezónne, po čom vaša duša prahne. Neexistujú obmedzenia a termínom Buddha Bowl možno označiť prakticky všetko. Takže mám vždy dilemu, či tieto výtvory nazývať šalátami alebo nie. Neviem, podľa čoho sa to kategorizuje, s určitosťou však môžem tvrdiť, že ak si túto verziu pripravíte na obed, ľutovať nebudete! 😊

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára