Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tekvicová frittata so šunkou

nedeľa 10. augusta 2014

Tekvicová frittata so šunkou

Postupne likvidujem zeleninový regál v chladničke. Dnes padla za obeť ďalšia tekvica. Čo s ňou? Mala som chuť na vajíčka. A šunku. Prekonala som svoje zlé lenivé ja a nebol z toho len hemendex. Rozhodla som sa pripraviť frittatu tak ako sa má: upiecť ju v rúre.

Čo som do nej teda natrieskala?
  • 2 vajcia
  • 1/2 tekvičky
  • hrsť čerstvo nasušených dubákov
  • 2 plátky dusenej šunky
  • cherry paradajky
  • provensálske bylinky, koreniaci prípravok na paradajky
Tekvicu ošúpeme, zbavíme jadierok a nakrájame na drobné kocky. Vložíme ju do misy vymazanej maslom. Rozšľaháme vajíčka, ochutíme bylinkami a korením a vylejeme na tekvicu. Prihodíme dubáky, ktoré sme zaliali vriacou vodou. Vrch pokladieme šunkou a paradajkami. Dáme piecť do rúry predhriatej na 180° na 20 minút (alebo kým tekvica nie je mäkká a vajíčko tuhé). Fine! 





Nieže by som sa nejako extrémne sťažovala, u nás doma sa zelenina využije vždy, ale v chladničke ešte stále máme nejaké zásoby tekvíc a cukiet.. vedeli by ste ma inšpirovať, čo s nimi? Aké sú vaše obľúbené recepty? Som skutočne zvedavá!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára