Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (39)

pondelok 19. decembra 2016

Bleskovky z kuchyne (39)

Od posledného príspevku z kategórie bleskoviek uplynie už takmer mesiac, preto som usúdila, že je načase prevetrať zložku, nech sa v nej toho opäť nenakopí neúmerné množstvo. Momentálne si užívam najmä prísun gaštanov, zdokonaľujem sa v umení aranžovaní avokáda, pchám sa exotickým ovocím (vitaj kaki a granátové jablko), tekvicové krémy do mňa padajú na cisterny (a to vás ich počtom ani nebudem obťažovať) a cícerové pomazánky párujem so všetkým, čo mi príde pod ruku.

Toto je najhoršie zlo na ktoré som v poslednej dobe narazila! Práve preto, že je tak dobré. Mlieko s príchuťou čokoládový brownie? Toto nikdy nikto nemal vymyslieť. Druhé návykové zlo je dokonalé gaštanové pyré, ktorého sa takisto neviem nabažiť. Uvariť gaštany, zmixovať s trochou mlieka a som hotová. 
K tomu škoricový pečený cícer aby som mala čo chrúmať a v práci nech sa deje, čo sa chce, ja budem spokojná, aj keby na mňa zákazníci nadávali v troch jazykoch. 


Tu je teda jedna malá ukážka z toho, koľko tekvicových krémov som už prehnala mixérom. Výnimočne doplnený camembertom, ale obvykle mi k tomu stačí hrsť tekvicových jadierok, ktoré pridávam až na záver.
A zase tie gaštany..


Mango nesmie chýbať..


.. ani akákoľvek pečená zelenina. Väčšinou s cícerovou pomazánkou (jemne pikantná) ako dipom a tu i s volským okom, lebo som dojedala už iba nejaké zvyšky a samotná by ma nezasýtila. 


Naopak, pečené cesnakové rozpučené batáty som nemala už dlho a po čase som si ich s radosťou pripomenula. Cícerová pomazánka, hummus, ono je to vlastne jedno a to isté. Tento v príchuti classic (všetko z Taiwanu Lidlu).


Skromný pokus o umenie, ale zlepšujem sa. Avokádo sa už naozaj trochu začína podobať na ružičky. V miske čudná vaječno mliečna zmes (aka keď chcete redšiu praženicu..). 


Myslím, že tu niekde som objavila kúzlo "čipsov" z červenej repy. Natenko nakrájať, obložiť maslom, pofŕkať balzamikovým octom a piecť do chrumkava. Delikatesa! 


Aj toto je len malý zlomok sladučkého kaki, ktoré malo tú česť zasýtiť môj pahltný žalúdok. Žeriem horšie ako kyselina. Ale musím si to užiť teraz, keď je v sezóne a lacné, inak naň budem zase čakať celý rok. 


Rovnako ako granátové jablko..


No a v tomto snímku sa spojili všetci moji aktuálni favoriti: pečené gaštany, cícerová pomazánka s červenou repou, tekvica napchatá do fantastických muffinov zo šošovicovej múky. Keby ste mali záujem, kliknite na >>recept<<. 


Smoothie som si nepripravovala snáď už celé veky, v zime to k nim ani neťahá, ja ale nie som celkom normálna a tak som si naň spomenula. Vytiahla z mrazničky maliny, natrepala ich do smoothie makera, zaliala mliekom a vyrobila niečo skoro ako zmrzlinu. Doslova, pretože smootie miska mi v noci na balkóne zmrzla a kým som sa do nej pustila, nestihla sa ohriať. 


Radšej bez komentára..


Nie, nie sú to zemiakové hranolky, ale pečená kvaka (tuřín/biela repa), ktorá klame výzorom, ale dovolím si tvrdiť, že chuťou je ešte lepšia, ako klasika. Piecť s cesnakom a bylinkami, podávať s hummusom a máme to ako upgrade tradičného fast foodu.


A ja s pokojným svedomím môžem konštatovať, že sme sa dopracovali ku koncu. Nie teda k úplnému, ešte zopár fotiek vyčkáva na svoje zverejnenie, mám toho však už akurát tak dosť a som zrelá do postele. Oči mi klipkajú, klávesy sa mi pletú a vás by to tiež už začalo nudiť (ak sa tak doposiaľ nestalo). Okrem toho, musím si niečo nechať aj nabudúce. Aspoň budete mať dôvod sem zavítať. Takže do skorého čítania, teším sa na vás!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára