Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tekvicové muffiny zo šošovicovej múky

utorok 6. decembra 2016

Tekvicové muffiny zo šošovicovej múky

V zápale nedeľného pečenia som si spomenula aj na obľúbené muffiny zo strukovinovej múky a povedala si, že keď už mi naplno beží rúra, nebude od veci spáchať niečo pečené aj na obed do práce. Okolnosti chceli, že mi na balkóne nástojčivo pišťala polovica Hokkaido tekvice, preto bolo rozhodnuté a dopriala som jej osud byť súčasťou muffinového cesta. Aby nebolo príliš hutné a betónové, uskutočnila som experiment pridať do neho radšej sneh, než vajce v celku a poviem vám, hypotéza sa potvrdila ↠ keď sú tieto košíčky horúce, majú mäkučkú štruktúru a takmer sa rozpadajú 👌👌. Po vychladnutí, jasné, stávajú sa kompaktnejšími, ale práve preto ich odporúčam jesť minimálne teplé, aby to v zimnom počasí dobre padlo a ohrialo naše vnútro. Tekvica im okrem chuti dodá skvelú farbu a ak ich povrch posypeme jadierkami, dostaneme navyše aj chrumkavý element na záver. Znie to fantasticky, čo poviete? Preto iba neslintajte a pripravte si ich spolu so mnou!

Na 9 košíčkov:
  • 1 hrnček šošovicovej múky (pomletá šošovica v suchom stave) 
  • ⅓ hrnčeka mlieka
  • ¼ hrnčeka oleja
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • ½ ČL kuchynskej sódy
  • 1 vajce - žĺtko a bielko zvlášť (ja som mala z pečenia medovníkov ešte jedno zvyšné bielko, tak som urobila sneh z dvoch, ale myslím si, že pokojne stačí i jedno)
  • ½ tekvice Hokkaido
  • 1 ČL škorice
  • trochu masla
  • ¼ - ⅓ hrnčeka mlieka
  • hrsť tekvicových jadierok na posypanie
Hokkaido umyjeme, zbavíme jadierok a pokrájame na malé kúsky. Rozložíme na plech s papierom na pečenie, obložíme maslom, poprášime škoricou a vo vyhriatej rúre pečieme 15 minút, kým nie je mäkká. Pomocou ponorného mixéra ju s maslom z plechu a mliekom rozmixujeme na hustejšie pyré. 


Kým sa pečie tekvica, pripravíme cesto: vo veľkej mise zmiešame šošovicovú múku s práškom do pečiva a sódou, prilejeme olej, mlieko a žĺtok. Všetky suroviny dobre premiešame a doplníme hotovým tekvicovým pyré. Z bielka vyšľaháme tuhý sneh, ktorý potom opatrne zapracujeme do cesta. Zľahka, aby nepadlo a potom ho lyžicou dávkujeme do pripravených muffinových košíčkov. Posypeme tekvicovými jadierkami (ale napríklad aj vlašskými orechmi, tie by k nim tiež pasovali). Muffiny pečieme vo vyhriatej rúre pri teplote 180 °C tak 20-25 minút, kým špajdľa umiestnená do stredu nevyjde suchá a povrch nie je zlatistý. Necháme minútku-dve vychladnúť a vyklopíme z formičiek. Podávame teplé!






Ako dopadol dnešný Mikuláš? Našli ste si nejaké dobroty? Alebo iba uhlie? Ja som zrejme celý rok poslúchala, pretože mne sa pošťastilo a na stole ma čakal balíček plný ovocia. Ďakujem spolub-- Mikulášovi! za krásne prekvapenie. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára