Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šošovicové kari s kokosovým mliekom

streda 14. decembra 2016

Šošovicové kari s kokosovým mliekom

Často hovorím, že sa na nejaký recept chystám už dlho, ale v tomto prípade je to dlhooooo predlhoooo. Fakt neviem prečo mi toľko trvalo opätovne sa do neho pustiť, keď som vedela, že inak ako s úspechom to nemôže dopadnúť. Ak je tam hustá kokosová omáčka, som namotaná ako liana okolo Tarzanovej ruky. Asi to bolo tým, že som si tak nejak vždy povedala, že si to kokosové mlieko šetrím na niečo vzácnejšie, pompéznejšie, kreatívnejšie. Chyba! A ešte aká! Tento pokrm je veľkolepý v svojej jednoduchosti. Dobre, krásy mnoho nepobral, ale ja mu to s ľahkým srdcom odpúšťam. Ošemetný je však samotný názov. Inšpiráciu som síce čerpala z receptu, ktorého názov obsahoval slovko kari, áno, červená kari pasta je jednou zo surovín, ja si však pod týmto pojmom predstavím niečo iné. Dané jedlo je skôr akoby prívarkom?? (možno), čudným gulášom? Ono je to vlastne úplne jedno, hlavne, že som sa rozplývala blahom. Mimochodom, do indického kari asi ťažko pôjdu typicky slovenské dubáky, všakže? Ale mne nedalo ich nezapracovať. Šošovica a poctivo nazbierané a sušené dubáčiky, to k sebe pasuje ako Kremienok k Chocholúšikovi, Pat k Matovi, sedem trpaslíkov k Snehulienke a podobne. Ale to som sa zase raz zbytočne rozrečnila, venujme sa radšej vareniu.
  • ¾ - 1 hrnček šošovice, v suchom stave 
  • trochu masla
  • 1 cibuľu
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 ČL červenej kari pasty (kto má rád ostrejšie jedlá, pridá viac)
  • podľa chuti dubákového korenia
  • veľkú hrsť sušených dubákov
  • 1 plechovka (400 g) kokosového mlieka
Šošovicu na noc namočíme. Na druhý deň prepláchneme, precedíme a na chvíľku odložíme bokom. Sušené dubáky zalejeme vriacou vodou a takisto necháme odležať. Cibuľu nakrájame nadrobno a na masle orestujeme. Pridáme strúhaný cesnak, kari pastu, dubákové korenie a premiešame. Do rajnice pridáme šošovicu, poriadne ju zmiešame v masle a necháme málinko opražiť. Zalejeme kokosovým mliekom (celkou plechovkou - vodnatou aj tuhou časťou, ak sa zložky separovali) a privedieme k varu. Prihodíme scedené dubáky a varíme, kým sa tekutina nezredukuje na požadovanú konzistenciu. Mala by pripomínať čosi ako prívarok (ale každému jak je libo). Hotovo, podávame horúce, ale pozor na jazyk varovala som vás!






Do nehostinného počasia ako stvorený! Sýty pokrm, ktorý na to síce nevypadá, ale zaženie hlad na dlhé hodiny. Kokosové mlieko je bohaté na tuky, ktoré aj v malom množstve dodajú poriadnu dávku energie. Šošovica poskytne kopec prospešných látok, minerálov, vitamínov a tak (odborníci by vám o tom vedeli rozprávať) a dokonalá bodka stelesnená v hríbikoch nadmieru poteší chuťové receptory . Žalúdok plesá črevá neskôr už menej a my sa smejeme nečasu za oknom ako keby nás za to platili. Či nie? 😀😀

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára