Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Horúci banánový split

nedeľa 4. decembra 2016

Horúci banánový split

Poznáte dezert Banana Split? Ide o sladkosť, ktorú často nájdete v jedálnych lístkoch reštaurácií po celom svete. Pozostáva z banánu prerezaného po dĺžke, vanilkovej, čokoládovej a jahodovej zmrzliny, čokoládovej či karamelovej polevy, nasekaných orieškov a povestnou čerešničkou navrchu. Podáva sa v predĺženej miske, nazývanej i loďka. Takže, nepadla som na hlavu tento typicky letný dezert podávať v zime? Mám naň zálusk už dlhšiu dobu a konečne sa mi v chladničke objavili všetky ingrediencie vhodné k spotrebovaniu. Ako inak, transformovala som recept k obrazu svojmu, namiesto zmrzliny využila tvaroh a banán šupla do rúry, aby do žalúdka padlo aspoň niečo trochu teplé. A čo poleva? Môžem iba ďakovať (a zároveň vlastne preklínať) Monike G. >>link<<, že som okamžite znásilnila kreditku a objednala si limitovanú edíciu mandľového masla s perníkovým korením. Je tekuté, na dresingy ako stvorené a priam kričí po Vianociach. Pasovalo to k receptu ako zadok na šerbeľ a preto neváhajte a objednávajte. Kým ešte sú, lebo ich vykúpim všetky ja..

  • 1 banán
  • vaničku (250 g) tučného tvarohu
  • škoricu
  • 2 bohaté ČL mandľového masla (či iného orieškového, alebo i čokoládovej, karamelovej polevy)
  • hrsť posekaných orieškov (alebo aj sušeného ovocia)
Banán v šupke po dĺžke narežeme, do vnútra vsypeme škoricu, zabalíme do alobalu a dáme do vyhriatej rúry piecť na 10-15 minút. Do misky vyklopíme tvaroh, naň uložíme banánové polky oddelené od šupky, prelejeme polevou a posypeme priehrštím orechov/sušeného ovocia. Okamžite podávame, nech banán celkom nevychladne.


Objednané z LifeLike: >>odkaz<<





Škorica, perníkové korenie, orechy, môže byť niečo viac vianočné? Asi sa dostávam do nálady. Ono to inak ani nejde, keď v obchodoch strašia čokoládoví Mikulášovia a čerti už od septembra, trhy sú v plnom prúde, na uliciach, vo výkladoch, všade gýčová výzdoba a v rádiu už tu i tam zaznie vianočná pesnička. Chýba už iba snehová pokrývka, ale na moju radosť, to zatiaľ nehrozí a ja som si dnes do sýtosti užila krásne slnečné lúče. Škoda, že to netrvalo dlho, súmrak nastáva príliš skoro a to nám do zimného slnovratu ešte pár dní ostáva. Nedá sa nič robiť, zapáľte druhú adventnú sviečku, vezmite do ruky misku s horúcim banánovým splitom a trochu sa pred zhonom a hektickým obdobím rozmaznávajte. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára