Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (40)

štvrtok 29. decembra 2016

Bleskovky z kuchyne (40)

Tak som zase späť po niekoľko dňovej neaktivite. Mám na to ako inak pádne argumenty.  Po prvé, sami dobre viete, ako je to s Vianocami. Kopec príprav, balenie darčekov, chystanie pohostenia, v mojom prípade i pár hodín strávených v autobuse na ceste domov. No proste, nedostatok času na čokoľvek iné, preto bol blog odsunutý na druhú koľaj. A po druhé: nezaháľala som. Pripravovala som doma klasický šalát, vyprážala filé, piekla kapra, opekala lososa, dorábala prílohy, experimentovala s omáčkou, skrátka, činila som sa celkom výrazne. Mám však za to, že je zbytočné na blogu publikovať recepty na majonézový šalát - ten si každá rodina pripravuje podľa seba, dlhé roky a nebude sa to meniť. Načo by aj, keď je skvelý, všetci ho majú radi a vlastne, zakaždým je tak trochu iný. Stačí pridať o lyžičku viac korenia, menej cibule, rozvariť mrkvu.. no proste, čo vám budem hovoriť. A každý o tom svojom bude prehlasovať, že je najlepší na svete a nenechá si tento názor vytĺcť ani kováčskym kladivom. Ale to nikomu neberiem, ono je to tak správne. Nuž a po tretie, návšteva doma mi zabezpečila nejaké zásoby na pár dní dopredu, preto som nebola zatiaľ nútená vystrájať v kuchyni. Ale to sa za okamih zmení, nemohla som si odniesť pol tonovú tašku. Ejha, rozbľabotala som sa až-až, zámerom tohto úvodu bolo vysvetliť, prečo som sa na vás "vykašľala". Nie je to pravda, škrelo ma, že je tu ticho, preto som sa rozhodla vyplniť ho aspoň prehľadom jedál, ktoré sa nedostali do samostatného článku. (Po štvrté: som leniváááá až to bolí. Veď aj tento príspevok mám rozkopaný už dva dni). Tak na okamih vypnite a nechajte sa nalákať a inšpirovať, možno na niečo dostanete chuť.

Avokádové a mrkvové ružičky, domáce sterilizované kuriatka s hráškom. 
Keď mám náladu na hranie sa..


Citrusy z mikulášskeho balíčka: pomaranč, mandarínka, vlašské orechy a pod nimi pochovaný jogurt. 


Hranolky z kvaky (tuřínu/bielej repy), k tomu pečené gaštany z vianočných trhov a domáca cuketová pomazánka (od maminy). 


Skúšala som trochu exotiky, už dlho som mala na liste zbožných prianí okúsiť mučenku = marakuju a keď ju teda mali v akcii (ale i tak za nekresťanské peniaze), putovala do košíka. Jój, dobré to bolo, škoda len, že tak málo. Ak by ste sa pýtali na chuť, tak mi to pripomenulo multivitamínový džús, neviem, ako lepšie by som ju popísala. 
V miske ešte kaki, ak by tej exotiky bolo málo. Ale kaki je u mňa už ako doma. 


Marakuja v detaile, ak by ste mali problém ju nájsť 😆


Ó, lahoda, paráda, delikatesa! Gaštanové pyré, nejaké gaštany v celku a pre správny chrumkavý prvok slnečnicové jadierka. 


Exotika #2: mamina mi kúpila tamarillo na vyskúšanie. Ehm, nie ďakujem, radšej dám prednosť niečomu inému. Akoby som jedla paradajku, navyše horko-kyslú. Proti paradajkám nič, zbožňujem ich, ale nie v jogurte.. Až potom som si na nete o tamarille vyhľadala nejaké informácie. Nuž, podobnosť s paradajkou nie je náhodná, je to tá istá čeľaď (alebo druh, čo ja viem..). Okrem toho, odporúča sa šupku odstrániť, pretože práve tá je na plode horká. Ja som v naivnej viere, že pôjde o ovocie podobné kaki skonzumovala aj tú. Čo už, poučenie do budúcna: najprv si niečo naštudujem. Vraj sa z neho robia výborné džemy, pretlaky a čatní. 


Ešteže som si ho skombinovala s granátovým jablkom, ktoré celú chuť výrazne zachránilo. Inak by som asi nebola schopná to dojesť. 


Exotika #3: Pitahayu, čiže dračie ovocie, som mala už minulý rok, ale mamka by sa pre mňa rozkrájala a robí mi radosť aj tým, že mi kupuje, čo inak nie, preto ma čakal i tento zvláštny plod. Štruktúra so zrniečkami je podobná kiwi, chuť je však mdlá, akoby potlačená, navyše trochu "šmrncnutá" melónom. Takže som sa radšej poistila banánom a hurá, raňajky na svete. 


Dnes o niečo skromnejšie, ale hlavne, že vôbec. Ako som už spomínala, práve nemám príliš činorodé obdobie (rozumej, som lemra..), no musím to nejako prelomiť a vzchopiť sa. Morálnu podporu určite dostávam aj od vás, teší ma, ak sa tu objaví nejaký náhodný okoloidúci, alebo dokonca pravidelný čitateľ. Som za to vďačná a každý komentár ma zahreje pri srdci. Tak neváhajte a ozvite sa. 
Ďakujem! 💕💘

2 komentáre:

  1. Krasne prispevky:) vsetko len to naj do noveho roka zelam:) Adriana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem! Úspešný a pokojný rok 2017 prajem i ja, všetko dobré.

      Odstrániť