Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zdravý hamburger / Bravčové placky s modrým syrom => Bunless burgers

streda 25. septembra 2013

Zdravý hamburger / Bravčové placky s modrým syrom => Bunless burgers

Bunless burger, teda v preklade burger bez žemle som chcela vyskúšať už dlhšie, hlavne kvôli jeho praktickému skladovaniu. Jednoducho niekoľko placiek vhodíme vo krabičky a šup s nimi do školy. Ide vlastne o fašírky v zdravšom prevedení, pretože do nich nejde žiadna strúhanka a vyhneme sa aj vyprážaniu v litri oleja. Tento recept sa mi páčil najmä kvôli tomu, že obsahuje moju milovanú nivu a počet surovín na prípravu je minimálny.

Potrebujeme (na 4 porcie):

  • 500 g mletého mäsa (čím väčší obsah mäsa, tým lepšie; ja som mala 100% bravčové)
  • 100 g syra s modrou plesňou (napríklad gorgonzola, či už zmienená niva)
  • 2 PL čerstvo nasekanej petržlenovej vňate
  • 1/4 ČL soli
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • plus ingrediencie na zostavenie "hamburgera": šalátové listy, paradajky, uhorky, cibuľu, kečup, horčicu.. a tí, ktorým niekoľko gramov sacharidov naviac nevadí, pokojne ich všetky napchajte medzi dve žemle. Toto je rozhodne zdravšia varianta hambáča ako keby ste si ho dali v McKáčerovi.
V mise zmiešame mäso, strúhanú nivu, vňať, soľ a korenie. So soľou opatrne, niva je dostatočne slaná. Zmes dobre premiešame rukami a vytvarujeme do placiek. Predhrejeme si grilovaciu panvicu, položíme na ňu placky a opekáme z oboch strán, kým vnútri nie sú ružové. Na záver na tanieri zostavíme burger a hotovo!






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára