Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Thank God it's Friday!

piatok 6. septembra 2013

Thank God it's Friday!

Vďaka bohu, že je piatok si iste hovoríte všetci stredoškoláci (či možno dokonca ešte tí menší žiaci), pretože za sebou máte prvý septembrový týždeň. Ja by som si to tiež určite povedala, keby som bola na vašom mieste. Tak aký bol? Dalo sa to prežiť?

Zatiaľ to, že je piatok nejak výrazne nevnímam, keďže mne škola ešte nezačala a tým pádom nemám nejak fixne stanovený režim, ale čoskoro to už bude krutá realita. Na jednej strane, aspoň bude čo robiť a nebudem mať pocit, že celým životom iba tak plávam a nič nerobím, na strane druhej, celkom mám z tohto ročníka hrôzu. Je to totiž môj posledný a tým pádom je s ním spojenej príliš veľa zodpovednosti. Diplomka, skúšky, štátnice.. a zrazu z nekonečne veľkého množstva voľného času, s ktorým som nevedela čo mám robiť, je odrazu stres, nervozita, tlak z okolitých strán a napätie, či všetko zvládnem tak ako si predstavujem.



Asi ste z tohto dlhého úvodu pochopili, že dnes bude toto skôr drístací obkecávací článok, i keď ako sa poznám, kým dôjdem ku koncu, príde aj na jedlo. Nebola som si istá, či sem vôbec niečo podobné publikovať, koniec koncov, primárne mal byť toto blog slúžiaci ako kuchárska kniha, ale človek mieni a časom sa mení. Teda mi v hlave skrsla myšlienka vytvoriť akýsi seriál, mini report, v ktorom by som zhrnula zaujímavé postrehy z celého týždňa, pridala pár momentiek a podobne. Ešte som stále vo fáze rozhodovania, za tých sedem dní možno dospejem k niečomu finálnemu ☺.

I keď, ak má byť toto jeho prvý diel, asi to nebude nič moc pretože tento týždeň nebol nejak prevratný . Niekoľko dní behám po Brne ako zmyslov zbavená a snažím sa nájsť nové reprezentatívne kúsky do môjho šatníka, pretože ako som už spomenula, blížia sa štátnice a mala by som predsa len nejako vypadať. A keďže všetky moje slušnejšie veci sú mi veľké, potrebujem ukoristiť aspoň jednu košeľu či blúzku a fešácku sukňu. Nemáte náhodou nejaký tip, kde ich v Brne kúpiť vo veľkostiach XS, XXS za ceny, z ktorých mi nevypadajú všetky vlasy? 

Outfit týždňa: Síce sa v tom príjemne mašíruje po meste, ale uznajte, že takto na skúšky chodiť nemôžem 



Mimochodom, to by nebolo ono, keby som aspoň raz nezmienila počasie , opäť krásne svieti slniečko, dnes dokonca celý deň. To sa hneď od rána človeku lepšie pracuje (dokonca som sa dokopala povysávať konečne izbu ). Dúfam, že to ešte niekoľko dní.. týždňov vydrží, nechce sa mi vyťahovať zo skrine bundy a kabáty. Čo mi pripomína.. nemám ani topánky na zimu :/ To sú ale starosti, čo? 

Najradšej by som si užívala ešte leto a sladké nič nerobenie, dlhé dni plné slnka, pchala sa šťavnatým ovocím.. tak som si to tento týždeň ešte pripomenula a tlačila do seba melón Cantaloupe, ktorý som okoštovala vôbec po prvýkrát a zistila som, že mi celkom chutí. Síce sa to do top trojky naj ovocia nedostane, ale na striedačku si ho určite zase niekedy dám. 



A viete čo? Taktiež prvý raz som ochutnala čerstvú figu! Tie sušené mám veľmi rada, pridávam si ich do jogurtov a tvarohov na raňajky, preto keď ich mali v akcii v Albertovi, vzala som jednu na skúšku. A zostala som prekvapená. Tie sušené sú strašne sladké, preto som čakala, že i čerstvé také budú, ale vôbec nie. Boli mäkké, ale nie šťavnaté, pod zubami mi chrumkali semiačka, čo bola jediná vec, ktorá ich spájala so sušenou verziou  O sladkosti tu nemohlo byť ani reči, preto by ma zaujímalo, či to bolo jednoducho tým, že figy sladké prirodzene proste nie sú, alebo tie z obchodu sú blaf, ako väčšina iného ovocia a zeleniny ☺. Tým som nechcela povedať, že by mi nechutili, naopak, celkom príjemné. Bol niekto z vás pri mori a jedol tam čerstvé figy? Sú chuťovo iné ako tie z obchodu? Celkom by ma to zaujímalo  


No vidíte, k tomu jedlu som sa na záver prepracovala. To znamená, že je najvyšší čas to ukončiť, pretože určite dostanem hlad, ako tak o tom píšem ☺. 

Neviem, či ste tieto riadky bez hlavy a päty dočítali až sem, ak náhodou áno, ospravedlňujem sa za svoje výlevy a za to, ak som vás unudila k smrti, ale mala som dojem, že tento blog si žiada sem - tam odbočenie od receptovej tematiky a ja sa mám aspoň komu vyrozprávať. Ak však o podobné žvásty vôbec nemáte záujem, nebojte sa vyjadriť svoje pocity do komentára, prečítam si každý názor Stáli by ste o takéto príspevky? Ja sa teda lúčim a prajem krásny víkend, užite si ho naplno, kým sa škola ešte celkom nerozbehla ☺. Zajtra som tu znova, už s regulérnym receptovým článkom..

8 komentárov:

  1. Já bych určitě ráda četla i podobné články, ne jen recepty ;)
    Jen mám trochu obavy..jak jsi na tom váhově/mírami?..vypadáš nezdravě hubeně..:( nic mi do toho není, já vím, ale působíš psaním hrozně sympaticky a trošku mě to šokovalo..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) noo s váhou to chce trochu popracovať, to je pravda..

      Odstrániť
  2. Když jsem si přivezla čerstvé fíky z Chorvatska, tak ty byly hrozně moc sladké. Fíky od nás z obchodu mám teď taky doma a ještě jsem je neochutnala, tak uvidím, jestli se budou podobat těm chorvatským :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to mi určite daj vedieť ako chutili :)
      hmm do Chorvátska by som veru šla hneď..

      Odstrániť
  3. "Čerstvé" figy, ktoré sú sem dovezené mne osobne moc nechutili. Moc sa tomu ale nečudujem, veď všetko dovezené ovocie a zelenina chutia v obchodoch PRÍŠERNE! Tento rok som sa nevedela dočkať kým neskončí tá sprostá(pridlhá) zima a nebudú nejaké naše plody. Mňam, domáce jahody boli ako raj na zemi...X3, a teraz sa už znova ochladzuje...(T_T)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru veru, zima bola dlhá a toto leto nejaké prikrátke, ani sme si nestihli užiť všetku tú zeleninu a ovocie :(

      Odstrániť
  4. Ináč tie ksichty na tých fotkách sú zabité...:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, no trochu menej odstrašujúce ako môj originálny :D

      Odstrániť