Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hovädzie plátky s hráškom

sobota 7. septembra 2013

Hovädzie plátky s hráškom

Musím sa priznať, že toto je moja prvá skúsenosť s prípravou hovädzieho mäsa. Vždy som sa toho bála, pretože som si myslela, že ho treba strašne dlho a sofistikovane variť. Lenže mamka mi zbalila dva plátky do mrazničky a tak prišlo na lámanie chleba a podujala som sa prekonať svoje obavy. Samozrejme, nečakajte žiadne zázraky, dnes som to poňala jednoducho, rozumej vysokoškolák style.

Základné suroviny:

  • hovädzie plátky
  • červená cibuľa
  • olivový olej
  • 1 - 2 PL horčice
  • 1 - 2 PL kečupu
  • mleté čierne korenie
  • sladká červená paprika
  • majoránka
  • mrazený hrášok
Plátky mäsa s citom naklepeme. Stále nemáme na byte normálny tĺčik, teda som siahla po lise na cesnak. Funguje to dobre aj s ním  


Na troche oleja speníme nadrobno nakrájanú cibuľu a pridáme plátky. Posypeme ich korením, paprikou a majoránkou a chvíľku opekáme, kým nedostanú trochu farby. Následne podlejeme vodou, prikryjeme pokrievkou a na miernom plameni dusíme, kým nie sú mäkké. Občas premiešame a ak treba dolievame vodou. Zhruba v polke procesu pridáme k mäsu horčicu a kečup (ak chcete, použite namiesto kečupu paradajkový pretlak, ale keďže som to poňala vo vysokoškolskom štýle, kečup tam proste patrí. Ten spolu s horčicou často tvoria jediné pochutiny, ktoré správny vysokoškolák u seba má. Však s čím iným by sa jedli špagety a párky? ). Na záver už len prisypeme hrášok a všetko dobre premiešame. 


Ako prílohu som zvolila varenú mrkvu, ktorá mi ostala ešte z nejakého predchádzajúceho kuchtenia, inak ju pokojne pridajte k mäsu spolu s hráškom. V prípade núdze však možno tento obed jesť s chlebom, najmä ak sa vám omáčka podarí taká hustá ako mne. Inak klasicky, podávajte s ryžou alebo zemiakmi. Bez mučenia priznávam, že mäso sa nepodarilo úplne tip-top podľa mojich predstáv (prehnala som to s korením a kečupom ..), ale ak si ustriehnete množstvá surovín, je z toho veľmi chutný pokrm  






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára